Panorama van de zorg

Panorama van de Zorg is een kennis- en ontmoetingsplatform waarbij we van gedachten wisselen met zorgbestuurders, verzekeraars, artsen, wetenschappers, (zorg)ondernemers, patiëntvertegenwoordigers. Over toegevoegde waarde, gezondheidswinst, over het beheersbaar houden van zorguitgaven, over nieuwe ontwikkelingen en de toekomst van de zorg. De inzichten en de ervaringen van de deelnemers aan de bijeenkomsten van Panorama van de Zorg, aangevuld met inspirerende artikelen, interviews en nieuwsachtergronden, hebben we op deze pagina’s gebundeld.

‘Black ops’ maken van het Albert Schweitzer het meest innovatieve ziekenhuis

‘Black ops’ maken van het Albert Schweitzer het meest innovatieve ziekenhuis Om er voor te zorgen dat het Albert Schweitzer Ziekenhuis (ASZ) in 2020 tot de meest innovatieve ziekenhuizen behoort, is voormalige Social Media adviseur van de afdeling Communicatie Ralph Bouman aangesteld om die innovatie binnen het ziekenhuis aan te gaan jagen. Binnen het ziekenhuis, […]

Read more

Next: ‘Black ops’ maken van het Albert Schweitzer het meest innovatieve ziekenhuis

‘Van weerstand naar een bak energie’

‘Van weerstand naar een bak energie’ Sjoerd Niehof, klinisch Fysicus en lid stafbestuur van het Maasstad Ziekenhuis, wil terug naar de doelen van innovatie: ‘Heel veel organisaties innoveren om te innoveren. We hebben allemaal uitdagingen, maar om betere en efficiëntere zorg te leveren moet je innoveren.’ In het Maasstad Ziekenhuis lag de afdeling ICT dwars, […]

Read more

Next: ‘Van weerstand naar een bak energie’

‘Van onzinnige zorg naar zinnige zorg en de geïnformeerde patiënt’

‘Van onzinnige zorg naar zinnige zorg en de geïnformeerde patiënt’ Ziekenhuis Sint Jansdal in Harderwijk wist dat er iets moest veranderen om te overleven. Ze wilden de eigen werkwijze eens goed tegen het licht houden. Het ziekenhuis heeft een tijd van veel discussie met de zorgverzekeraar achter de rug, een nieuw bestuur en een nieuw […]

Read more

Next: ‘Van onzinnige zorg naar zinnige zorg en de geïnformeerde patiënt’

‘Black ops’ maken van het Albert Schweitzer het meest innovatieve ziekenhuis

‘Black ops’ maken van het Albert Schweitzer het meest innovatieve ziekenhuis Om er voor te zorgen dat het Albert Schweitzer Ziekenhuis (ASZ) in 2020 tot de meest innovatieve ziekenhuizen behoort, is voormalige Social Media adviseur van de afdeling Communicatie Ralph Bouman aangesteld om die innovatie binnen het ziekenhuis aan te gaan jagen. Binnen het ziekenhuis, […]

Read more

Next: ‘Black ops’ maken van het Albert Schweitzer het meest innovatieve ziekenhuis

‘Van weerstand naar een bak energie’

‘Van weerstand naar een bak energie’ Sjoerd Niehof, klinisch Fysicus en lid stafbestuur van het Maasstad Ziekenhuis, wil terug naar de doelen van innovatie: ‘Heel veel organisaties innoveren om te innoveren. We hebben allemaal uitdagingen, maar om betere en efficiëntere zorg te leveren moet je innoveren.’ In het Maasstad Ziekenhuis lag de afdeling ICT dwars, […]

Read more

Next: ‘Van weerstand naar een bak energie’

‘Van onzinnige zorg naar zinnige zorg en de geïnformeerde patiënt’

‘Van onzinnige zorg naar zinnige zorg en de geïnformeerde patiënt’ Ziekenhuis Sint Jansdal in Harderwijk wist dat er iets moest veranderen om te overleven. Ze wilden de eigen werkwijze eens goed tegen het licht houden. Het ziekenhuis heeft een tijd van veel discussie met de zorgverzekeraar achter de rug, een nieuw bestuur en een nieuw […]

Read more

Next: ‘Van onzinnige zorg naar zinnige zorg en de geïnformeerde patiënt’

Previous
Next

Over Panorama van de Zorg

MSD zoekt altijd de dialoog met zorgpartners om samen toekomstbestendige zorg te realiseren. Zorg waarbij innovatie en kwaliteit hand in hand gaan met stabilisatie van kosten. Daarom organiseert MSD sinds 2013 samen met de Blommestein Groep ‘Panorama van de Zorg’.

Thema's

Tijdens de bijeenkomsten van Panorama van de Zorg hebben vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven, zorgbestuurders, artsen, apothekers, wetenschappers  en patiëntenvertegenwoordiger hun ervaringen en inzichten gedeeld over diverse thema’s zoals perspectieven op de patient journey, zorg&techniek  en zorgverkoop.

Inspiratie en ervaringen van deelnemers

MSD en de deelnemers aan Panorama van de Zorg vinden het belangrijk om hun kennis en inzichten te delen over de verschillende thema’s die zijn besproken tijdens de bijeenkomsten. Nieuwe ideeën en inzichten staan in het eMagazine dat na iedere bijeenkomst verschijnt.