Day 3 is nu ‘De regel van 3

Op 3 maart lanceerden we in samenwerking met Borstkankervereniging Nederland een campagne om vrouwen bewust te maken van het belang van het kennen van hun borsten. De aanleiding? Veel vrouwen onderzoeken hun borsten niet regelmatig. Ze geven aan niet te weten hoe het moet, of waar ze op moeten letten. Ook weten niet alle vrouwen dat 1 op de 7 vrouwen in Nederland borstkanker krijgt.

De campagne draait om het getal 3 als geheugensteuntje: als je het getal een kwartslag draait kun je er een paar borsten in zien. Zo bekeken vormt het getal 3 een aansprekend ezelsbruggetje om elke derde (3) van de maand je borsten (3) eens goed te bekijken. Een simpele en makkelijk te onthouden boodschap dus, want die is bij het creëren van bewustwording het meest doeltreffend.

Maar juist door deze eenvoud was er weinig ruimte voor nuance: veel vrouwen hoeven namelijk niet élke maand een zelfcheck te doen en de 3e dag van de maand is niet voor iedereen het meest ideaal. Daarom is de campagne op deze punten aangepast en gaat deze vanaf nu verder als de Regel van 3. Want het doel is onveranderd: zorgen dat vrouwen meer en vaker aandacht hebben voor hoe hun borsten eruit zien en aanvoelen. Het cijfer 3 blijft hierbij een geheugensteuntje.

De Regel van 3

Meer weten over de Regel van 3, hoe je borstonderzoek doet en wanneer dit wordt aangeraden? Kijk op Regelvan3.nl

Day 3 is nu ‘De regel van 3’