Informatie voor leveranciers

Een bestelling wordt altijd aan u bevestigd met een Purchase Order (PO).
Levering van goederen en/of aanvang van diensten mag uitsluitend na het ontvangen van een PO. Facturen zonder PO nummer kunnen wij niet in behandeling nemen.

De PO wordt gemaakt na het ontvangen van uw proforma offerte, PO’s kunnen niet worden aangemaakt na ontvangst van een factuur. Heeft u nog geen PO nummer ontvangen dan kunt u contact opnemen met de besteller/opdrachtgever.

SAP Ariba Network en Factuurinstructies

Alle Purchase Orders worden elektronisch verzonden via het SAP Ariba Network. Facturen voor deze Purchase Orders dienen via het Ariba Network te worden ingediend. Als u uw Ariba Network-gebruikers-ID en wachtwoord heeft, kunt u de portal openen met deze URL: Klik op deze link om toegang te krijgen tot Ariba Supplier Network

U logt in als leverancier. Om ervoor te zorgen dat uw organisatie voorbereid en gereed is om transacties met MSD uit te voeren, logt u in op uw Ariba Network-account en volgt u deze stappen om accountconfiguraties te bevestigen of te voltooien.

  • Ga naar Netwerkinstellingen
  • Bevestig/update Elektronische Orderrouting en Elektronische Factuurrouting
  • Bevestig/configureer het overschrijvingsadres
  • Schakel Netwerkmeldingen in

U kunt de on-demand training opname op uw gemak bekijken voor aanvullende informatie over hoe transacties uit te voeren met MSD op het Ariba-netwerk: Klik op deze link voor de Ariba Training

  • Navigeren in het Ariba Network
  • Accountinstellingen
  • Zoeken naar Purchase Orders
  • Facturen en creditnota’s verzenden

Om een soepele afhandeling en tijdige betaling van de facturen te garanderen, verzoeken wij u de volgende richtlijnen in acht te nemen. Op de SAP Ariba factuur komt de volgende informatie te staan:

  • Factuurnummer en factuurdatum
  • Geregistreerde bedrijfsnaam en adres
  • BTW nummer (indien van toepassing)
  • Betalingsgegevens (adres/bank gegevens)
  • SAP Ariba PO nummer (max. één PO nummer per factuur).
  • De vestiging waar u aan levert (zie factuuradressen hieronder)

Facturen waarop het PO nummer ontbreekt of waarvan blijkt dat de bedrijfsgegevens niet overeenkomen met de gegevens zoals die in het SAP Ariba systeem staan zullen automatisch worden afgekeurd. Het is zeer belangrijk om wijzigingen van uw gegevens tijdig in SAP Ariba te verwerken.

Werkwijze PO’s die voor 6 september 2021 ontvangen zijn:

Voor facturen die als pdf worden ingediend, geldt dat er slechts één factuur per pdf mag worden verstuurd. Deze facturen kunnen naar het volgende e-mail adres gestuurd worden: invoicehh.emea@msd.com.

Facturen voor PO’s die na 6 september 2021 via SAP Ariba zijn ontvangen, moeten via het Ariba Network worden ingediend.

Uitleg: Welkom bij uw standaardaccount van SAP Ariba Network 

Leveranciers die problemen ondervinden, kunnen telefonisch of per e-mail contact opnemen met het MSD Business Service Center

Tel.: 023 514 9000  Bereikbaar op werkdagen van 9:00 – 17:00 uur
E-mail: resolutioncenter.nl@msd.com

​​​Voor technische vraagstukken kunt u  contact opnemen met Ariba Technical Support:  https://supplier.ariba.com/

ZelfhulpStandaard accountinformatiepakket voor leveranciers: https://support.ariba.com/item/view/178827

Leveranciers Informatie: https://support.ariba.com/item/view/183459

Snelle referentiegids:

https://support.ariba.com/ariba-network-light-accountSchrijf u in voor een wekelijkse Live Webinar met Q&A, of Bekijk op uw gemak een opname (18 min) van de webinar.

Veel gestelde vragen

V. Ik wil MSD factureren, maar ik heb geen PO nummer voor de betreffende factuur. Wie kan ik hiervoor raadplegen?
A. Neem contact op met uw MSD contactpersoon die de aanvraag bij u heeft geplaatst en vraag naar het PO nummer. Zonder een geldig PO nummer op uw factuur wordt deze niet in behandeling genomen en kan er geen betaling plaatsvinden.

V. Naar welk adres wordt door MSD een PO nummer verstuurd?
A. PO nummers worden per e-mail verstuurd naar uw e-mail adres zoals dat bij ons bekend is. Wijzigt uw e-mail adres geef dit dan zo snel mogelijk door aan uw contactpersoon bij MSD. Of pas uw gegevens aan in SAP Ariba.

V. Onze gegevens gaan wijzigen/zijn gewijzigd (denk aan firmanaam, adres, bank, BTW nummer gegevens, etc.). Wie moeten we hiervan op de hoogte houden?
A. Mail de betreffende informatie zo snel mogelijk naar uw contactpersoon bij MSD. Of pas uw gegevens aan in SAP Ariba. Alleen wanneer uw gegevens bij ons up-to-date zijn kunt u ons factureren.

V. Wat is Ariba Network?
A. MSD heeft Ariba Network geselecteerd als hun aanbieder van elektronische transacties. Als leverancier bent u door MSD uitgenodigd om lid te worden van het Ariba-netwerk en elektronisch transacties uit te voeren met behulp van dit platform. Bekijk voor meer informatie de inkoopvoorwaarden van MSD.